۱۴ راه برای خوشمزه تر کردن خوراک ها

چگونه غذاهای مان را خوش طعم تر کنیم؟

آشپزی از آن هنرهایی است که اگر کمی خلاقیت هم چاشنی آن شود، لقب «کدبانو» را برای خانم خانه همراه می آورد و دست پخت خوبش را خوب تر می کند. به همین دلیل در این بخش به برخی از طعم دهنده های مواد غذایی مختلف اشاره می کنیم تا طعم غذایتان بهتر و لذیذتر شود …

۱- پنیر خامه ای + تخم مرغ: ۲ تخم مرغ خام را خوب هم بزنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری کره را با یک چهارم فنجان پنیر خامه ای و کمی نمک مخلوط کنید و این مخلوط را روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی پنیر و کره کاملا آب شدند، تخم مرغ ها را به طرفتان اضافه کنید و پس از هم زدن تمام مواد با یکدیگر، در ظرف را تا پف کردن و پختن کامل تخم مرغ ها ببندید. بعد از حدود ۵ دقیقه یک املت فوق العاده خوش عطر و طعم خواهید داشت. افزودن کمی پودر آویشن به این املت خوشمزه ترین صبحانه عمرتان را برای شما فراهم خواهد کرد.

۲- قهوه + استیک: اگر قصد درست کردن استیک یا حتی گوشت تنوری دارید، می توانید از پودر قهوه نیم کوب برای طعم دادن به گوشت استفاده کنید. ترکیب پودر قهوه اسپرسو، نمک، فلفل قرمز، پودر فلفل دلمه ای، زیره سبز و چند دانه فلفل سیاه بهترین ترکیب برای طعم دار کردن گوشت های استیک و کبابی است.

۳- مایونز + جوجه کباب: اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجه کباب می تواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرمتر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکه های گوشت به آن اضافه کنید.

۴- آب لیمو + ماکارونی: خیلی ها به آب در حال جوش ماکارونی، کمی نمک اضافه می کنند. این بار به جای این کار یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به آب ماکارونی اضافه کنید و هنگام سرو ماکارونی هم کمی آویشن یا پودر ریحان خشک روی آن بریزید. به این ترتیب هم حجم سدیم دریافتی را کاهش می دهید و هم طعم جدیدی را در ماکارونی تجربه خواهید کرد.

معمولا بیشتر افراد طعم سبزی های بخارپز را دوست ندارند اما می توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی های بخارپز، طعمی مطلوب به آنها بدهید

۵- آب سیب + کتلت: اگر می خواهید طعم کتلت شما با تمام کتلتهای تمام دنیا متفاوت باشد، به جای پیاز رنده شده، از آب سیب غليظ در تهیه مواد اولیه آن کمک بگیرید. افزودن کمی نان خشک خردشده به مواد اولیه کتلت می تواند شلی حاصل از افزودن آب سیب را نیز برطرف کند.

۶- برنج + شامی: اگر مقداری از برنج مهمانی شب گذشته تان باقی مانده است، اصلا نگران نباشید. شما می توانید یک لیوان برنج پخته را خوب بکوبید و با کمی گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده آن را مخلوط کنید و پس از افزودن ادویه و سبزی های معطر، یک شامی بسیار خوشمزه سر میز غذایتان بگذارید.

۷- پنیر پیتزا + فیله سوخاری: معمولا بچهها علاقه فراوانی به خوردن فیله سوخاری و مرغ کبابی دارند. شما می توانید برای بالا بردن کالری و بهبود طعم گوشتهای سوخاری از کمی پنیر پیتزای رنده شده و آبلیموی تازه استفاده کنید.

سوپ سفید

۸- خامه + سوپ سفید: اگر اضافه وزن ندارید، چربی خونتان بالا نیست یا می خواهید مهمانی برگزار کنید، حتما به سوپهای سفید خود کمی خامه هم بزنید. افزودن خامه و جعفری تازه به سوپ های سفید عطری دل پذیر و طعمی به یاد ماندنی به آن می دهد.

۹- پنیر صبحانه + ماکارونی: وقتی ماکارونی را پختید و در ظرف مخصوص سرو آن ریختید، کمی پنیر صبحانه روی آن رنده کنید. مطمئن باشید با این کار یک رشته ماکارونی هم ته ظرفتان باقی نخواهد ماند.

۱۰- رب انار + مرغ: پس از اینکه تکه های مرغ را با آب و کمی نمک پختید، ۲ قاشق غذاخوری رب انار را با نصف لیوان پیاز سرخ شده و یک قاشق چای خوری زعفران دم کرده کمی تفت بدهید و روی مرغ ها بریزید. سپس اجازه دهید تکه های مرغ طعم دار شده به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت بمانند تا آماده خوردن شوند.

۱۱- کنجد + نودل: نودل یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از بچه های بدغذاست. شما می توانید به سادگی ارزش تغذیه ای آن را با افزودن کمی کنجد بو داده و پختن آن در آب مرغ یا آب گوشت بالا ببرید و با این کار طعم بهتری هم به آن بدهید.

اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجه کباب می تواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرمتر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکدهای گوشت به آن اضافه کنید .

۱۲- گل محمدی + برنج: برای طعم گرفتن برنج های بدون عطر می توانید هنگام خیس کردن آنها چند گلبرگ گل محمدی را داخل آبشان بریزید تا عطر و طعم خوبی پیدا کنند. اگر برای ناهار می خواهید برنج سفید بپزید، برای یکبار هم که شده این توصیه را امتحان کنید.

۱۳- روغن کنجد + سبزی های بخارپز: معمولا بیشتر افراد طعم سبزی های بخارپز را دوست ندارند اما می توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی های بخارپز، طعمی مطلوب به آنها بدهید. البته کمی تفت دادن این سبزی ها طعم بهتری به آنها می دهد.

۱۴- آویشن + ذرت و نخودفرنگی: ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آنها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. افزودن کمی کره، نمک و آویشن می تواند طعم این سبزی ها را بسیار مطلوب تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش آنلاین غذای بیرون بر تهیه غذای شیرین پلو