آیا ویروس کرونا از طریق غذای بیرون بر منتشر می شود؟

با گسترش ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، تمامی رسانه ها به ما هشدار می دهند که کمتر از خانه خارج شویم و سعی کنیم اغلب خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهیم تا از رشد این ویروس جلوگیری شود. همچنین پیشنهاد می کنند که همه ی وسایل خریداری شده را به صورت کامل با آب و مواد شوینده شستشو دهیم یا با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنیم.

یکی از سوالاتی که اغلب در این زمینه مطرح می شود، این است که آیا ویروس کرونا از طریق غذا منتقل می شود یا خیر؟

به گزارش سی‌ان‌ان، پروفسور ایان ویلیامز، رئیس شاخه کنترل شیوع و پیشگیری مراکز امریکا، در یکی از وبینارهای اخیر خود تاکید کرده است که ویروس کرونا از طریق غذا منتقل نمی‌شود.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از بنجامین چاپمن، استاد و متخصص سلامت مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، می‌نویسد که بسته‌بندی غذا به احتمال بسیار ناچیزی می‌تواند ناقل ویروس باشد و خطر انتقال ویروس از این طریق بسیار کمتر از راه‌های اصلی انتقال ویروس است.

ویروس کووید-۱۹، سفارش آنلاین غذای بیرون بر

پس از شیوع ویروس کووید-۱۹، مواد کنسروی و منجمد به صورت بی رویه ای خریداری و مصرف شدند. با توجه به استفاده از مواد نگه دارنده در این محصولات و خطری که این مواد برای سلامتی بدن ایجاد می کنند، خرید آن ها راهکار مناسبی به نظر نمی‌رسد.

بنابراین اگر به هر دلیلی امکان تهیه غذا برای‌مان وجود ندارد سفارش غذا از تهیه غذا ها و رستوران‌ های مورد اعتماد و برندهای معتبر راهکار طولانی‌مدت مناسب‌تری به نظر می‌رسد. در حال حاضر رستوران‌ها تنها اقدام به عرضه غذای بیرون‌بر می‌کنند. می‌توانیم غذا را به صورت تلفنی یا بصورت اینترنتی سفارش دهیم، بعد از تحویل توسط پیک، آن را به ظروف تمیز منتقل و مجددا گرم کنیم، در تمام این مراحل شستن مکرر دست به خصوص پیش از میل غذا فراموش نشود.

همچنین پروفسور بلومفیلد به شبکه  بی‌بی‌سی می‌گوید: «برای کم کردن خطر آلودگی، بهتر است بسته‌بندی مواد غذایی را باز کرده و آن را دور بریزید. بعد غذا را در ظروف خانگی تمیز و مناسب ریخته و قبل از خوردن دست خود را با دقت بشویید. در شرایط فعلی شاید بهتر باشد غذای داغ و تازه پخته از رستوران سفارش دهید و از غذاهای خام و سرد صرف نظر کنید.»

اگر می خواهید به سوپر مارکت بروید

یک خبر بد :

سوپر مارکت ها و فروشگاه ها پر از افرادی است که می توانند سرفه یا عطسه کنند و ویروس را بر روی چرخ دستی ها، مواد غذایی و دستگاه های پرداخت انتشار دهند. این یکی از دلایلی هست که توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی می شود و به همین خاطر فروشگاه های مواد غذایی می تواند یک مشکل باشند. بسیاری از مردم نسبت به غذا احساس استرس و نگرانی می کنند. برای کسانی که نگران شلوغی هستند ، رفتن به فروشگاه ها در زمان خلوتی می تواند کمک کند.

چاپمن ، وقتی صحبت از فروشگاه های مواد غذایی است ، گفت: “افراد موجود در فروشگاه بیشترین خطر را در لیست من دارند.”

شافرر گفت: “اگر بیمار هستید ، به افراد دیگری که تحت تأثیر قرار می گیرند فکر کنید.” اگر بیمار هستید ، لطفاً از خدمات دلیوری استفاده کنید.

 

منبع خبر : CNN Health

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش آنلاین غذای بیرون بر تهیه غذای شیرین پلو