سطوح و غذا نقشی در انتقال ویروس کرونا ندارند

سطوح و غذا نقشی در انتقال ویروس کرونا ندارند

 

سطوح و غذا نقشی در انتقال ویروس کرونا ندارند

 

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با استناد به اعلام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: نقش انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا تایید نشده است.

دکتر مسعود مردانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه، اخیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا امکان پذیر نیست، افزود: سال گذشته همین موقع تمام مردم جهان نگران انتقال این ویروس از طریق سطوح و اشیا بودند، لذا برای خرید دستکش های یکبار مصرف و همچنین مواد ضدعفونی کننده به داروخانه ها هجوم آوردند و به همین دلیل این اقلام برای مدتی نایاب شد.

 

وی افزود: حال پس از یک سال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که انتقال ویروس از طریق سطوح امکان پذیر نیست و احتمال آن بسیار کم است.

 

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: باید توجه بیشتری به مساله انتقال ویروس از طریق هوا و دستگاه تنفسی کرد، یعنی باید به دستورالعمل استفاده از ماسک از خانه تا خانه توجه ویژه ای داشته باشیم و در واقع ضمن پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و محیط های بسته، از برگزاری دورهمی ها نیز خودداری کنیم.

 

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی به تدریج به شواهد بیشتری دست یافته است که ویروس کرونا توسط ذرات ریز معلق در هوا بیشتر قابل انتقال است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا از این پس باید در استفاده از محلول های ضدعفونی کننده و الکل تجدیدنظر کرد یا خیر نیز اظهار کرد: البته شست و شوی دست ها هنوز هم جزو اصول اولیه پروتکل های بهداشتی محسوب می شود و در صورتی که جایی آب موجود نیست باید از محلول و الکل های ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

 

مردانی ادامه داد: در واقع طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت  استفاده بیش از حد و وسواسی از انواع و اقسام وسایل ضدعفونی برای ضدعفونی کردن سطوح و وسایل همچون سال گذشته که مشکلاتی اعم از انواع مسمومیت ها را نیز ایجاد کرد به هیچ وجه مورد تایید نیست.

 

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تصریح کرد:

حتی سازمان بهداشت جهانی به وضوح اعلام کرده است که غذا راه انتقال برای ویروس کرونا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش آنلاین غذای بیرون بر تهیه غذای شیرین پلو