رازهای یک زرشک پلو خوش طعم

رازهای یک زرشک پلو خوش طعم که سرآشپزها نمی گویند

 

بسیاری از افراد تصور می کنند که روش طبخ زرشک پلوا بسیار ساده است در حالی که رعایت نکته های ظریفی در آن لازم و نشانه حرفه ای بودن آشپز است و به شما یک زرشک پلوی خوش طعم و خوش رنگ می دهد.

 

زرشک از میوه هایی است که در دو نقطه ایران بیش از هر جای دیگری پرورش می یابد؛ زرشک قرمز در جنوب خراسان فراوان است و زرشک سیاه در کرمانشا. به همین دلیل زرشک پلو در مناطقی مانند خراسان طبخ و به سایر نقاط کشور معرفی شده است.

 

بسیاری از افراد تصور می کنند که روش طبخ زرشک پلوا بسیار ساده است در حالی که رعایت نکته های ظریفی در آن لازم و نشانه حرفه ای بودن آشپز است:

 

۱- برای اینکه زرشک پلوی تان طعم بهتری داشته باشد، قبل از طبخ، تکه های مرغ را در روغن سرخ و بعد از طلایی شدنشان، به آنها پیاز و ادویه و آب اضافه کنید.

 

۲- پیازی که به مرغ اضافه می شود باید درسته باشد به همین دلیل پیازهای کوچک را انتخاب کنید و ۲ تا ۳ عدد از آنها را در ظرف حاوی مرغ بیندازید.

 

۳- ادویه های مورد نیاز برای طبخ مرغ فقط زردچوبه و کمی نمک است. مرغی که برای زرشک پلو استفاده می شود باید زردرنگ باشد، به همین دلیل افزودن زعفران و رب گوجه فرنگی را به هیچ وجه توصیه نمی کنم.

 

۴- مرغ باید آبدار باشد، البته آب غليظ شده. آب مرغ را باید در کاسه ای جدا از مرغ سرو کرد.

 

۵- روغنی که برای سرخ کردن زرشک استفاده می کنید باید تازه باشد و البته کره برای این کار بهتر است.

 

۶- شکر را باید به زرشک در حال حرارت دیدن افزود زیرا هم باعث می شود زرشک ها روی برنج بچسبند، هم غذا طعم ترش و شیرین پیدا کند.

 

۷- زرشک را باید روی حرارت ملایم تفت داد زیرا حرارت دیدن بیش از اندازه آن باعث خشک شدنش می شود و هنگام خوردن زرشک پلو به دندان ها می چسبد.

 

۸- برای آنکه زعفران خوب رنگ بدهد، آن را در هاون سنگی یا چوبی آسیاب کنید نه در دستگاه آسیاب برقی زیرا با این کار عطر و بوی خود را از دست خواهد داد.

 

۹- برای آنکه زعفران کاملا رنگ بدهد، کره را قبل از اینکه کاملا آب شود با زرشک، زعفران و شکر در تابه ای بریزید و وقتی کمی حرارت دید، نصف استکان آب به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.نگذارید زعفران روی حرارت زیاد بماند زیرا این کار عطر این ادویه را کم خواهد کرد.

 

۱۰- برخی خانمها زعفران به اصطلاح آب کرده را در ظرفی در بسته در یخچال نگهداری می کنند. این کار کاملا اشتباه است و باعث می شود این ادویه عطر و طعم خود را از دست بدهد و برای افزودن به غذا مناسب نباشد.

 

۱۱- بهترین نوشیدنی همراه زرشک پلو یک لیوان دوغ، شربت گلاب یا بهارنارنج است که به شما پیشنهاد می کنم.

 

۱۲- برای زیباتر شدن زرشک پلو، پس از سرو آن روی زرشکها یک قاشق غذاخوری خلال پسته نیز بریزید. رنگ سبز آن در کنار قرمزی زرشک، ظاهر زیبایی به زرشک پلو خواهد داد.

 

اگر اضافه وزن دارید

 

مصرف روغن را محدود و فقط به اندازه ۶ قاشق مرباخوری برنج میل کنید. زرشک پلویتان را با سالاد سبزی های تازه بخورید تا دریافت فیبر باعث احساس سیری در شما شود.

 

اگر یبوست دارید

 

بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید. حتی می توانید به غذایی که در بشقابتان کشیده اید، سبوس گندم پودر شده بیفزایید. خوردن زرشک پلو با سبزی خوردن تازه میزان فیبر دریافتی را افزایش می دهد و به کنترل این بیماری کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش آنلاین غذای بیرون بر تهیه غذای شیرین پلو