مواد غذایی ای که میتوانید فریز کنید

مواد غذایی ای که می توانید فریز کنید

 

گاهی اوقات ممکن است شما در آشپزخانه یا انباری منزلتان ترس از نگهداری و انباشته شدن بعضی از مواد غذایی را داشته باشیدکه ممکن است فاسد شود اما نگران نباشید ، زیرا انجماد فوق العاده کار آمد می باشد و از هدر رفتن و اصراف ها جلوگیری می کند شاید حتی مواد غذایی و خوراکی که شما تصور نمی کنید قابلیت فریز شدن را داشته باشند ، در اینجا یک لیست از موادی داریم که شما هرگز فکرش را هم نمی کنید که بتوانید در خانه و فریزر از آنها نگهداری کنید.

موز

وقتی که یک موز خیلی رسیده باشد، آنها را از پوست دربیاورید. داخل یک کیسه بگذارید و فشرده کنید و سپس در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، شما می توانید از آنها بعنوان کوکی موزی یا نان موزی استفاده کنید. راه دیگر این است که موز پوست کنده شود و برش داده و بگذارید تا یخ بزند و بعد می توانید به آسانی در هر دستور غذایی که خواستار موز است، استفاده کنید. کار دیگری که می توان انجام داد این است که آن ها را ورق ورق نازک کنید و بعد درون کیسه بگذارید تا در صورت استفاده از آن مخلوط کردنش آسان باشد.

کره

تا به حال راه حلی برای نگه داری کره پیدا کرده اید؟ بسته بندی را همانطور کامل در فریزر بگذارید و هر وقت که نیاز داشتید آن را بیرون بیاورید و از آن استفاده کنید.

مزه های مرکباتی

آیا تا به حال شده است که مزه هایی مثل:لیمو ترش، لیمو و پرتقال داشته باشید و باقی مانده ی آن ها را دسته ایی بیرون بریزید؟ آن ها را دور نریزید ، فقط کافیست داخل یک ورق آلومینیومی بپیچید و آن ها را در بسته ای زیپ دار بگذارید و فریز کنید.

انگور

اگر تا کنون انگور یخ زده ایی را آزمایش نکرده اید نمی دانید ک چه چیزی را از دست داده اید.انگور مانند یک میان وعده ی غذایی عمل می کند. همچنین می توانید از آن ها برای خنک کردن شراب سفید همراه با یخ، بدون آن که رقیق شود استفاده کنید و اینکه حتما انگورها را با زغال اخته امتحان کنید، ترکیب خوبی به دست می آید.

شیر

بسیاری توصیه می کنند که شیر را یخ زده استفاده نکنید اما واقعا می توان این کار را انجام داد. اینجا می خواهیم روشی را بیاموزیم که از خراب شدن شیر درون مغازه که برای فروش دارید جلوگیری کنید. از یک فنجان اندازگیری و یک کاسه ی معمولی مافین استفاده کنید،یک چهارم پیمانه شیر که از قبل اندازگیری کرده ایم را در هر حفره ی مافین که (باید تا سه چهارم حجم قالب را بگیرد)به مدت دو الی سه ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند، سپس قالب مافین ها را از فریزر بیرون بیاورید و آن را داخل آب گرم بگذارید تا تکه های شیر از درونش بیرون بیاید سپس بسته ی فریزری خود را پر از تکه های شیر بسته شده کنید .حالا شما می توانید از این تکه های شیر برای اسموتی ها ، سوپ و حتی برای پخت و پز استفاده کنید.

نان

نان تقریبا در فریزر به طور کامل دوام می آورد و سالم می ماند. بسیاری از رستوران ها این کار را انجام می دهند، فقط باید به آرامی و کم کم گرم شود تا بتوان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال :اگر شما معمولا نان ساندویچی خود را دور می ریختید، از حالا به بعد می توانید آن را فریز کنید و سپس بگذارید تا به آرامی گرم شود و از آن استفاده کنید.

نان ذرت بدون بسته بندی

همانند نان معمولی آن ها را فریز کنید و درون یک پلاستیک قرار دهید و موقع استفاده کردن آن ها را بیرون بیاورید و روی گاز یا ماکروویو داغ و استفاده کنید.

پنیر

خرید بسته های پنیر تقریبا همیشه گران تر از پنیر های عمده ای بوده است. می توان پنیر را به صورت عمده خریداری کنید و از فاسد شدن آن جلوگیری کنید، پنیر را روی یک ورق قرار دهید و سپس در یک کیسه ی زیپ دار بگذارید و بعد آن را درون فریزر نگهداری کنید تا سالم بماند.

هموس یا همان اردور لبنانی مشهور

باید آن را در فریزر بگذارید و هنگام استفاده ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید تا آب شود و مانند روز اولش یعنی زمانی که تازه پخت شده است ، استفاده کنید.

رب گوجه فرنگی

همیشه یک دستور عملی وجود دارد که هر گاه یک قاشق غذا خوری رب از قوطی استفاده کرده اید ، ما بقی آن اصراف می شود و احتمال کپک زدنش زیاد می باشد، پس می توانید برای جلوگیری از این کار قوطی های بزرگ را بخرید و درون ظرف پلاستیکی بریزید و فریز کنید، بعد از آنکه یخ زد می توانید از درون فریزر خارج کنید طبق دستور العمل رب گوجه فرنگی از آن استفاده کنید بدون اینکه ذره ای از آن فاسد شود.

آووکادو

برای جلوگیری از قهوه ای شدن آووکادو، آن را با کمی لیمو سنگی مخلوط کرده و بکوبید و فریز کنید و داخل مافین و سپس کیسه زیپ دار بگذارید و بسته شده نگهداری کنید.

ایده ی پک کردن و فریز کردن برای همه ی سبزیجات

گوجه فرنگی، فلفل و هر چه که هست. اول باید آن ها را بپزید یا سرخ کنید زیرا آن ها موقع آب شدن نرم می شوند، این یک قدم اضافه است اما بهتر این است که اجازه بدهیم مواد و محصولات هدر برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش آنلاین غذای بیرون بر تهیه غذای شیرین پلو